Pourquoi ce journal intime ?

Un besoin d'écrire tout simplement ? Aligner les mots et maux comme une thérapie ?
A maintes reprises j'ai cherché en vain des blogs parlant de le bipolarité et jamais je ne m'y suis retrouvée.
Je désire un blog simple où chaque personnes malades ou non puissent s'exprimer librement.
N'hésiter pas à m'envoyer vos textes, poésies...je les publierais, avec votre consentement bien sur.
Mon but n'est pas d'avoir plusieurs lecteurs mais si je peux aider, soutenir une seule personne et partager avec elle ce sera pour moi partie gagnée !!
Nathalie


jeudi 26 juin 2014

10 petites astuces psychologiques pour être plus heureux



http://psychologie.psyblogs.net/2012/03/10-petites-astuces-psychologiques-pour.html#more


                                      

3 commentaires:

  1. Depression is a complicated illness. Depression is a disease that can linger and progress for months and years without detection . It's known that some 15 million people in America will be impacted by some type of depression each year. 2/3 of these people, according to estimates, won't seek treatment. Often the sufferers don't even know they're sick. Every day stress is common in the modern world. It has become harder and harder to deal with the every day obstacles of life. Many families are surviving week to week. Trouble in the economy has made it more difficult than ever to keep a good job. Stress can give birth to depression.

    RépondreSupprimer
    Réponses

    1. good evening,

      Yes depression is a complex and malignant disease, I think we put several months even years before speaking. Of course stress or burnout example opens the door to depression.
      I think consult a psychotherapist is the best solution to get out to me the drugs are not necessarily useful.

      Have a nice evening
      Nathy

      Supprimer
  2. Ce commentaire a été supprimé par un administrateur du blog.

    RépondreSupprimer